SM i Employer Branding 2019
boka in 20 november på Fotografiska

PROGRAM

På dagen ger inbjudna experter svar på branschens stora frågor – på kvällen delar vi ut priser till Sveriges bästa och mest effektiva arbetsgivare inom Employer Branding. Årets program är laddat med det bästa inom arbetsgivarkommunikation!

Dagen 13.30-18.00
Experter och föreläsare bjuder på inspirerande presentationer och diskussioner. Se alla tävlingsbidrag, diskutera och nätverka med branschkollegor.

Kvällen 18.30-22.15
Mingel, prisutdelning, underhållning och överraskningar varvas över en mat- och smakupplevelse från Paul Svenssons kök.

Plats
Fotografiska
Stadsgårdshamnen 22
Stockholm

Välkommen!

Pris
Dag & kväll: 2490:-/pers
Enbart kväll: 1790:-/pers

20% rabatt för grupper ≥ 5 personer

Vill du också skapa effektiv Employer Branding? För att få djupare insikt i det arbete som ligger bakom framgångsrik kommunikation kommer vi att visa upp ett större antal tävlingsbidrag i anslutning till våra föreläsningar och presentationer. Dessutom har vi bjudit in erkända experter som kommer att dela med sig av erfarenheter för att visa nya vägar att nå resultat.

Det blir ett laddat program för att ge såväl branschkollegor som employer brands ny energi. Vad vinner företag på inkludering och jämlikhet? Varför når vissa arbetsgivare längre än andra? Vad händer inom Employer Branding i världen? Var med när frågor får svar på Fotografiska den 20 november!

VÅRA EXPERTER OCH TALARE

Emilie Stordalen – Nordic Choice Hotels, marknadschef på Clarion Hotel The Hub

Rum för alla – om vinsterna med strategiskt inkludering- och jämlikhetsarbete
Emilie Stordalen har en bakgrund som konsult i Deloitte, hon har projektlett eBerry och är idag delägare i Strawberry Group där bland annat Nordic Choice Hotels ingår. Dessutom rymmer hennes CV en bachelor i Science från Cornell University i New York och en master i strategi och marknadsföring från Imperial College i London. Som Marknadschef på Clarion Hotel The Hub utvecklar hon en vinnande företagskultur för över 16.000 medarbetare.
Här inspirerar hon genom att dela med sig av vinsterna av att satsa på inkludering och jämlikhet – Nordic Choice Hotels varumärke och DNA. Mångfald hyllas och firas varje dag och har ett oumbärligt värde för företaget. Publiken ges unik inblick i hur man har jobbat med mångfald genom många år, och vilka utmaningar och möjligheter det har givit.
EmilieS
Sara M

Sara Mattsson – Creative Lead & Partner Manager på Google

Kraften i strategiskt rörligt material för effektiv Employer Branding
I över sex år har Sara Mattsson ansvarat för Googles kreativa del av annonseringen på YouTube och Google – och där skapat resultat genom att jobba nära reklambyråer och kreativa team. Dessutom är Sara en del av Unskippable Labs, som med experiment på YouTube kommer fram till vilka strategier varumärken ska ha på där för bästa effekt. Här delar hon med sig av case och erfarenheter för att visa kraften i rörligt material och vad en strategisk satsning inom det kan innebära.

Åsa Daxberg – Director Talent Attraction and Recruitment på ICA Gruppen

Inhouse rekrytering strategiskt viktigt för ICA Gruppens långsiktiga kompetensförsörjning
Det är avgörande för ICA Gruppen som arbetsgivare att ha ett rekryteringsteam inhouse för att kunna gå från reaktiv rekrytering till strategisk kompetensförsörjning. Då krävs en gedigen bas att stå på: ett tydligt EVP och Employer Brand. Åsa delar bland annat med sig av hur ICA Gruppens inhouseteam använder det för att förmedla en rättvis bild av sig själva som arbetsgivare och skapa relationer till talanger på marknaden samt vad det finns för plus och minus med att ha rekryteringen inhouse.
ÅsaDaxberg
Mosley

Richard Mosley – Global Head of Strategy and Advisory på Universum

Globala trender inom Employer Branding
Richard Mosley är författare och expert inom Employer Branding och management. Genom åren har han lett stora utvecklingsprojekt för globala arbetsgivare som BP, Coca-Cola, HSBC, LEGO, L’Oréal och Unilever. Richard är en flitigt anlitad föreläsare världen över, och hans jobb dyker regelbundet upp i affärstidningar och magasin som Harvard Business Review, The Wall Street Journal och Financial Times. Här delar han med sig av sitt globala perspektiv och ger trendspaningar kring Employer Branding på olika marknader i världen.

Ana Lithander – Employer Brand Specialist, Tele2
Sebastian Jurell – Head of Sales, Adway

Datadriven Talent Acquisition – ett måste för att möta framtidens utmaningar på kandidatmarknaden
Tele2s position har sedan starten 1993 varit starkt knutet till Kinnevik och Stenbeck. Men även en ”Fearless challenger” har svårt att attrahera, rekrytera och behålla medarbetare. Genom valet av Adway som strategisk partner har Tele2 fått en plattform för automatiserad rekryteringsannonsering som snabbt, kvalitativt och i full skala når talangmarknaden.
Vi får höra Ana och Sebastian dela med sig av en händelserik och utmanande resa där man brottats med utmaningar kring implementation av nytt globalt rekryteringssystem, fusionen med ComHem och en ny företagsidentitet. Idag ligger datadrivna beslut, automation och sociala medier som grund för en dramatisk ökning av både trafik och konvertering.
Anderssitter3

Anders Rydell – Leg. psykolog och specialist i organisationspsykologi, Previa

Utmaningar i dygnet-runt-samhällets tidevarv. Hur skapas en attraktiv arbetsplats när arbetslivet ofta går rakt emot både natur och sunt förnuft?
Tempot har ökat när det gränslösa samhället gjort blixtentré i våra liv och arbetsliv. Samtidigt som tekniken kommit för att stanna duggar larmrapporterna om stress och konflikter i arbetslivet tätt. Människor vill inte ha det såhär. Tvärtom toppar en bra arbetsmiljö listorna för vad som är viktigast när young professionals väljer arbetsgivare.
I högt tempo, med mycket humor och ännu mera allvar reder Anders Rydell ut oklarheter kring trender och arbetslivsfenomen som påverkar hälsa, engagemang och hållbarhet på jobbet. Han ger dessutom tipsen alla borde höra om hur man skapar en arbetsplats där medarbetarna mår bra och lyfter i en tid när arbetslivet ofta går stick i stäv med både natur och sunt förnuft.

Fuckups som förflyttat HR

Paneldiskussion med kända HR-profiler om hur fuck-ups ger lärande, kulturförflyttning och lönsamhet
Daniel Wägerth, Head of Business Development Nordics hos Universum, kommer att leda en öppenhjärtig paneldiskussion med HR-kollegor från välkända arbetsgivare. Hör om misstagen – ”fuck-ups” – som har gett lärdomar och viktiga insikter för deras förflyttning inom Employer Branding.
Daniel Wägerth

Stefan Lidén – VD och ägare, Higher

Sälj jobbet – om vikten av att se jobbkandidaten som en konsument
Stefan Lidén är entreprenör och VD för mobilrekryteringssystemet Higher. Efter många år som verksamhetschef inom bank- och finans fick han nog av de trögrörliga rekryteringsprocesserna inom bankvärlden och bestämde sig för att själv skapa förutsättningar för ett enklare jobbsökande och en mer effektiv rekryteringsprocess.
Idag har Stefan mer än tio års erfarenhet som entreprenör inom digital rekrytering och bemanning med video som fokus. Stefan delar med sig av de erfarenheter han samlat på sig under årens lopp och om sin vision att utveckla och modernisera rekryteringsbranschens gamla strukturer.

KONFERENCIERER

Anna Dyhre – författare, föreläsare och profil inom Employer Branding

I böcker, artiklar och krönikor har hon förespråkat vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare. Med både en juristexamen och en European Master in Law and Economics i bagaget startade Anna sin karriär på Thomson Reuters i London, där hon så småningom blev VD. Åter i Sverige började hon år 2004 arbeta som Sverigechef på Universum. Sedan dess har hon en naturlig plats på Employer Branding-scenen – där hon fortsätter att driva på utvecklingen i ämnet. Som kvällens konferencier kommer hon med sin stora personlighet och passion för Employer Branding få alla att känna att det är både det roligaste och viktigaste ämnet att jobba med.

Dominik Henzel – skådespelare & komiker

Han har vunnit Guldbaggar för såväl bästa kortfilm “Dance music now” och för den klassiska reklamfilmen från OLW “Varför står vi i den här djungeln”. Idag är han en viktig kugge i Norra Brunn och du känner nog ingen honom från Parlamentet, Solsidan, Springfloden och Boy Machine. Under Magnet Awards ger vi skådespelaren, standup-komikern och estradören Dominik Henzel spelrum för hela sitt register med sin karaktäristiska humor och rappa tunga.
dompa2

EN HELKVÄLL FÖR OCH MED BRANSCHENS BÄSTA

En festkväll med mingel, prisutdelning, nyskapande mat & dryck, underhållning och gott sällskap

Efter en dag av kunskap och inspiration, byter Magnet Awards skepnad. Branschen samlas, umgås och nätverkar i ett helt nytt format. Borta är långa sittande middagar och istället skapar vi en miljö där vi möts och firar tillsammans. I centrum står Paul Svenssons passion för mat och dryck, prisutdelning och hyllningar av vinnarna i Magnet Awards 2019. Det blir en upplevelse med liveintervjuer och djupare presentationer av vinnarna när guld, silver och brons delas ut i varje tävlingskategori. Kvällen övergår i natt för den som önskar i vår After Award Bar!

Kom tillsammans! Blir ni 5 eller fler – få 20% rabatt, kontakta Helena