SM i Employer Branding 2019
boka in 20 november på Fotografiska

PROGRAM

På dagen ger inbjudna experter svar på branschens stora frågor – på kvällen delar vi ut priser till Sveriges bästa och mest effektiva arbetsgivare inom Employer Branding. Årets program är laddat med det bästa inom arbetsgivarkommunikation!

Dagen 13.30-17.30
Experter och föreläsare bjuder på inspirerande presentationer och diskussioner. Se alla tävlingsbidrag, diskutera och nätverka med branschkollegor.

Kvällen 18.00-22.00
Mingel, prisutdelning, underhållning och överraskningar varvas över en mat- och smakupplevelse från Paul Svenssons kök.

Plats
Fotografiska
Stadsgårdshamnen 22
Stockholm

Välkommen!

Pris
Dag & kväll: 2490:-/pers
Enbart kväll: 1790:-/pers

20% rabatt för grupper ≥5 personer

Vill du också skapa effektiv Employer Branding? För att få djupare insikt i det arbete som ligger bakom framgångsrik kommunikation kommer vi att visa upp ett större antal tävlingsbidrag i anslutning till våra föreläsningar och presentationer. Dessutom har vi bjudit in erkända experter som kommer att dela med sig av erfarenheter för att visa nya vägar att nå resultat.

Det blir ett laddat program för att ge såväl branschkollegor som employer brands ny energi. Vad vinner företag på inkludering och jämlikhet? Varför når vissa arbetsgivare längre än andra? Vad händer inom Employer Branding i världen? Var med när frågor får svar på Fotografiska den 20 november!

VÅRA EXPERTER OCH TALARE

Emilie Stordalen – Nordic Choice Hotels, marknadschef på Clarion Hotel The Hub

Rum för alla – om vinsterna med strategiskt inkludering- och jämlikhetsarbete

Emilie Stordalen har en bakgrund som konsult i Deloitte, hon har projektlett eBerry och är idag delägare i Strawberry Group där bland annat Nordic Choice Hotels ingår. Dessutom rymmer hennes CV en bachelor i Science från Cornell University i New York och en master i strategi och marknadsföring från Imperial College i London. Som Marknadschef på Clarion Hotel The Hub utvecklar hon en vinnande företagskultur för över 16.000 medarbetare.

Här kommer hon inspirera genom att dela med sig av vinsterna av att satsa på inkludering och jämlikhet – Nordic Choice Hotels varumärke och DNA. Mångfald hyllas och firas varje dag och har ett oumbärligt värde för företaget. Publiken kommer ges unik inblick i hur man har jobbat med mångfald genom många år, och vilka utmaningar och möjligheter det har givit.

EmilieS
Sara M

Sara Mattsson – Creative Lead & Partner Manager på Google

Kraften i strategiskt rörligt material för effektiv Employer Branding

I över sex år har Sara Mattsson ansvarat för Googles kreativa del av annonseringen på YouTube och Google – och där skapat resultat genom att jobba nära reklambyråer och kreativa team. Dessutom är Sara en del av Unskippable Labs, som med experiment på YouTube kommer fram till vilka strategier varumärken ska ha på där för bästa effekt. Här delar hon med sig av case och erfarenheter för att visa kraften i rörligt material och vad en strategisk satsning inom det kan innebära.

Åsa Daxberg – Director Talent Attraction and Recruitment på ICA Gruppen

Inhouse rekrytering strategiskt viktigt för ICA Gruppens långsiktiga kompetensförsörjning
Det är avgörande för ICA Gruppen som arbetsgivare att ha ett rekryteringsteam inhouse för att kunna gå från reaktiv rekrytering till strategisk kompetensförsörjning. Då krävs en gedigen bas att stå på: ett tydligt EVP och Employer Brand. Åsa delar bland annat med sig av hur ICA Gruppens inhouseteam använder det för att förmedla en rättvis bild av sig själva som arbetsgivare och skapa relationer till talanger på marknaden samt vad det finns för plus och minus med att ha rekryteringen inhouse.
ÅsaDaxberg
Mosley

Richard Mosley – Global Head of Strategy and Advisory på Universum

Globala trender inom Employer Branding
Richard Mosley är författare och expert inom Employer Branding och management. Genom åren har han lett stora utvecklingsprojekt för globala arbetsgivare som BP, Coca-Cola, HSBC, LEGO, L’Oréal och Unilever. Richard är en flitigt anlitad föreläsare världen över, och hans jobb dyker regelbundet upp i affärstidningar och magasin som Harvard Business Review, The Wall Street Journal och Financial Times. Här delar han med sig av sitt globala perspektiv och ger trendspaningar kring Employer Branding på olika marknader i världen.

Fuckups som förflyttat HR

Paneldiskussion med kända HR-profiler om hur fuck-ups ger lärande, kulturförflyttning och lönsamhet

Daniel Wägerth, Head of Business Development Nordics hos Universum, kommer att leda en öppenhjärtig paneldiskussion med HR-kollegor från välkända arbetsgivare. Hör om misstagen – ”fuck-ups” – som har gett lärdomar och viktiga insikter för deras förflyttning inom Employer Branding.

Daniel Wägerth
Lennart-Sohlberg-analytiker-och-hälsoekonom-Talesperson-Previa_

Lennart Sohlberg – Analytiker och hälsoekonom, Previa

Vilka är trenderna som mest påverkar hälsa, engagemang och hållbarhet i arbetslivet?
När yrkeslivet blir längre, mer gränslöst och ställer allt högre krav på medarbetare och chefer behövs effektiva verktyg och medvetet arbete för att alla ska hålla och må bra.
Lennart Sohlberg, analytiker och hälsoekonom på Previa visar sambanden för arbetsplatsernas kanske mest viktiga frågor för employer branding och ett hållbart arbetsliv för alla.
Flera talare presenteras i takt med att de blir klara för Magnet Awards

KONFERENCIERER

Anna Dyhre

Anna Dyhre – författare, föreläsare och profil inom Employer Branding

I böcker, artiklar och krönikor har hon förespråkat vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare. Med både en juristexamen och en European Master in Law and Economics i bagaget startade Anna sin karriär på Thomson Reuters i London, där hon så småningom blev VD. Åter i Sverige började hon år 2004 arbeta som Sverigechef på Universum. Sedan dess har hon en naturlig plats på Employer Branding-scenen – där hon fortsätter att driva på utvecklingen i ämnet. Som kvällens konferencier kommer hon med sin stora personlighet och passion för Employer Branding få alla att känna att det är både det roligaste och viktigaste ämnet att jobba med.

Dominik Henzel, skådespelare & komiker

Han har vunnit Guldbaggar för såväl bästa kortfilm “Dance music now” och för den klassiska reklamfilmen från OLW “Varför står vi i den här djungeln”. Idag är han en viktig kugge i Norra Brunn och du känner nog ingen honom från Parlamentet, Solsidan, Springfloden och Boy Machine. Under Magnet Awards ger vi skådespelaren, standup-komikern och estradören Dominik Henzel spelrum för hela sitt register med sin karaktäristiska humor och rappa tunga.
dompa2

EN HELKVÄLL FÖR OCH MED BRANSCHENS BÄSTA

Mingel, prisutdelning, god mat och gott sällskap

Efter en dag av kunskap och inspiration, byter Magnet Awards skepnad. Branschen samlas, umgås och nätverkar i ett helt nytt format. I centrum står Paul Svenssons passion för mat och dryck, prisutdelning och hyllningar av vinnarna i Magnet Awards 2019. Det blir en upplevelse med liveintervjuer och djupare presentationer av vinnarna när guld, silver och brons delas ut i varje tävlingskategori. Allt avslutas med mingel i After Award Bar!

Kom tillsammans! Blir ni 5 eller fler – få 20% rabatt, kontakta Helena