MAGNET AWARDS PRISAR EFFEKT OCH KÄNSLA
The Magnet Employer Branding Awards är en kunskaps- och tävlingsarena där arbetsgivare mäter sina styrkor – en kraftmätning som handlar mycket om effekten kommunikationen skapar och känslorna den väcker. Kröningen sker alltid under en prisceremoni där årets starkaste insatser hedras i 7 olika tävlingskategorier.
TYDLIGARE KULTUR GER BÄTTRE LÖNSAMHET
Employer Branding kan vara den mest lönsamma kommunikation du kan köpa för pengar. Rätt utförd lyckas den inte bara väcka emotioner som tänder glöden internt och attraherar både nya talanger och kunder, den kan också räknas hem på sista raden. Syftet med Magnet Awards är att manifestera värdet i starka Employer Brands och lyfta fram de bästa kommunikationslösningarna från Sveriges arbetsgivare.
DEN FÖRSTA OCH STÖRSTA I SITT SLAG
Magnet Awards som rotades i Norge 2014 har en svensk motsvarighet sedan 2016. Tävlingen startade som ett Non Profit Project och är den enda och största i sitt slag inom Employer Branding. Sedan den bejublade starten på Fotografiska har formatet tagit sjumilakliv med nya samarbetspartners, jurymedlemmar, kvalitativa tävlingsbidrag och inte minst ett kunskapsinnehåll.
Founding partners och byråerna som initierade The Magnet Awards är: Whydentify, Business & People, Universum, Coreworkers och Oddwork.
MAGNET AWARDS + MAGNET SUMMIT
Samarbete är i vårt DNA och synergierna med Branschdagen Magnet Summit, kommer fortsatt vara en självklar del i vårt erbjudande. Sedan 2024 drivs och arrangeras The Magnet Awards av Hieronymus Rony Lutz genom bolag Lutz EB AB. Både tävlingen Magnet Awards och branschdagen Magnet Summit genomförs den 20 mars 2025 på Nya MAXIM i Stockholm.
Mission
Vi medverkar till att svenska arbetsgivare ser Employer Branding som en självklar del av sin strategi. Employer Branding byggs av kommunikation och kultur som driver utveckling och framgång. Det är en förutsättning för att medarbetare ska välja att leva varumärket och utveckla verksamheten.
Målbild
- Att vara en bred plattform för en livlig diskussion om Employer Branding och hur den skapar engagemang, attraktionskraft och lönsamhet.
- Att Employer Branding är en befäst del av verksamhetsstrategin i Sveriges alla organisationer.
- Att fler organisationer aktivt bygger och kommunicerar starka kulturer där människor förstår varför de går till jobbet, vad de kan tro på och vart organisationen är på väg.
- Att fler organisationer hittar en bra balans mellan struktur, kultur och varumärke.