FRÅGOR & SVAR

BIDRAG

Ja, för att tävla i Magnet Awards 2021 måste bidraget ha publicerats under perioden 2020-2021.

Ja, så länge bidraget också varit aktivt därefter och ej tidigare blivit belönat i Magnet Awards.

Ja, så länge bidraget inte belönats med minst diplom i tidigare Magnet Awards-tävling får man skicka in bidraget igen, om det publicerats inom tidsramarna.

Ja, det kan man göra. Tänk då på, att i bidragsbeskrivningen, förklara varför den passar i just den kategorier som bidraget lämnas in i.

Bidragen skickas alltid enkelt och digitalt via vår Awardspace (drag and drop-funktion) på Magnet Awards hemsida.

  • Film/video/rörligt skickas in ett av formaten AVI, WMV, MPG, MPEG, Mov, eller Mp4.
  • Ljudfiler (t.ex. radio-spottar eller podcasts) skickas in i Mp3-format.
  • Samtliga bilder och grafik (även referensbilder till video- och ljudfiler) skickas som PDF, JPG eller i PNG-format.

Maximal storlek är 500MB per fil.

Ja, absolut. Case-filmer får dock vara högst 3 minuter långa.
Maximal storlek är 500MB per fil.

I bidragsspecifikationen ska följande stå:

  • Bidragsnamn
  • Uppdragsgivare
  • Byrå
  • Kategori
  • Kontaktperson (namn och telefon/e-post)
  • Du får mottagningsbekräftelse för inskickat bidrag samt snabb respons om någon dokumentation verkar saknas.
  • Det är möjligt att komplettera ditt bidrag fram till sista inlämningsdag men då måste alla formulär fyllas i på nytt.
  • Efter sista inlämningsdag sätter juryarbetet igång. Vi rekommenderar att redan nu boka biljetter till prisceremonin den 17 februari. Antalet platser kommer att vara begränsade.
  • Nomineringar släpps löpande allt eftersom respektive jury landar i sina slutomdömen. Det innebär däremot inte att ert bidrag vinner, bara att bidraget har en hög nog kvalitet att kvalificera till juryns slutomgång.
  • Medaljörer meddelas preliminärt två veckor innan prisutdelningen, men inte om vilken valör man kommer tilldelas. Det spänningsmomentet kommer under prisutdelningen.

Ja. Juryarbetet i Magnet Employer Branding Awards genomförs med en unik jury per kategori. Arbetet är både kvantitativt och kvalitativ och avslutas med en gemensam jurykväll. Därefter släpps nomineringarna, nominerade bidragsgivare kommer bli kontaktade. Det innebär däremot inte att man vinner, bara att bidraget har en hög nog kvalitet för att tillhöra det absoluta toppskiktet.

Vi skickar faktura i efterhand.

GENERELLT

Kl 15.00 den XX februari slår portarna upp för årets Employer Branding-event.

ANDRA FRÅGOR?

Undrar du fortfarande över något? Ta kontakt med oss här!